Alla inlägg under april 2015

Av Caroline Backlund - 26 april 2015 11:12

Idag befinner vi oss i vecka 35+6 och tjejerna äter bättre och bättre på nappflaska. Det är det enda som är kvar nu innan vi får åka hem. Att de ska äta på flaska och inte i sonden alltså.

Dagarna sniglar sig framåt men tittar man bakåt är det mycket som hänt ändå.

Savanna väger idag 2275g (1188g vid födseln) och Olivia väger 2200g (1275g vid födseln). Båda var 42,5 cm när de mättes senast (i tisdags).

Jag längtar verkligen efter att komma hem till mitt. Att få hitta mig själv som mamma men också hitta tillbaka mig själv som människa. Och att få sova i en skön säng där man inte känner sig överkörd av tåget när man vaknar, haha.

5 veckor och 3 dagar på sjukhus idag.

Idag är det äkta slösöndag och jag ska nog slå igen ögonen ett tag :) senare kommer mamma hit!

Savanna sover med sin fina bläckfisk och Olivia äter för fullt. Bilden är från i fredags :)

Av Caroline Backlund - 17 april 2015 10:39

Igår blev mina prinsessor 4 veckor gamla :) och idag kom Savanna upp i 2 kg (2000g). Olivia ligger inte långt bakom med sina 1945g :) de växer för fullt våra döttrar.

I förrgår var en sjukgymnast här för att titta på och filma hur de rör sig. Hon var jättenöjd med deras motorik. En ny sån undersökning kommer göras innan vi ska åka hem :)
Igår gjordes ultraljud på deras hjärnor och resultatet var bra. En sån lättnad kan jag lova.
Nästa vecka ska förmodligen ögonen kollas :)

Alla dessa undersökningar är rutin för barn födda före vecka 34 :)

Annars händer inte mycket. Dagarna ser likadana ut här så man kan rutinerna.

Av Caroline Backlund - 8 april 2015 23:46

Det var länge sen jag skrev nu. Att barnen skulle titta ut den 19 mars var vi inte det minsta beredda på.

Jag ska försöka skriva ner hela berättelsen snart :)

Imorgon torsdag är tjejerna 3 veckor gamla och vi är då i vecka 33+3. De sköter sig exemplariskt och gör ständigt framsteg. Conny är också himla fantastisk, både med barnen och med mig. Jag har det nämligen väldigt jobbigt. Efter den här tuffa graviditeten med tidig förlossning och dessutom bosatta på neo under lång tid så har ångesten gjort sig påmind.

Det blir lätt för mycket och för jobbigt för mig. Både att vara här men också att njuta av tiden med våra döttrar. Jag hoppas det kommer vända snart för det är väldigt påfrestande och det blir en ond cirkel av allt. Men jag är tacksam över Conny, familj, vänner och den fantastiska personalen här för allt stöd jag får.

Slänger ut lite bilder här också på Savanna och Olivia :)

Presentation


Hej jag heter Caroline och är mamma till tvillingtjejerna Savanna och Olivia som föddes 2 månader för tidigt i mars 2015.

Vi bor i Sundsvall och jag bloggar om vår vardag.

Nedräkning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards